clever
coffee.

kunde: CleverCoffee. 

udfordring: At skabe et innovativ og brugercentreret digitalt koncept som taler ind i at CleverCoffee vil være ‘Best in class digital experiences’. 

løsning: Konceptet er en podcast-julekalender med mulighed for at supplere med en fysisk julekalender med kaffeprøver. Ved en kombination af en podcast-julekalender og en fysisk julekalender, tilføjes et ekstra element til oplevelsen, hvilket er med til at adskille CleverCoffees julekalender fra andre kaffe-julekalendere.

rolle: Researcher, digital designer, interviewer.

 

metoder: Research Questions, Propelling Questions, Netnografi, Hello Future, Can if Map, MosCoW, Survey, Conzoom, Brugerinterview, Persona  og CRAP.

værdi: CleverCoffee kan anvende konceptet til at skabe højere brand awareness, nye kunder og tættere relation, samt udvide med fysiske produkter (julekalender), som kan skabe yderligere økonomisk kapital. Konceptet kræver ikke meget startkapital og kan derfor afprøves forsigtig og tidsbegrænset, samt har mulighed for udvidelse både ift. Marked og hyppighed. For persona bidrager konceptet med læring omkring kaffe og underholdning

 værktøj: SurveyXact, Photoshop, Illustrator, InDesign.